När grundades föreningen?

Föreningen grundades 1997 då ortsbor och sommargäster tillsammans jobbade hårt för att få Kirjaisvägen ytbelagd.

Vem är med i föreningen?

Alla med nära anknytning till Kirjais med omnejd är välkomna med i föreningen. Vi uppbär ingen medlemsavgift, utan hoppas istället att man kan bidra genom att delta i talkon och framför allt då vi har auktion och loppis.

Vad har föreningen gjort?

Föreningen har bland annat samlat in pengar för att få Kirjaisvägen ytbelagd, märkt ut en småbåtsfarled mellan Kirjais by och Kyrkbacken i Nagu, byggt en lekpark, upprätthåller en bokcentral där man få byta, låna och donera böcker, ordnar sportaktiviteter för barnen under sommaren, underhåller simstrand, har byggt naturstigar och ordnar också en mycket välbesökt auktion och loppis i princip varje år.

Föreningen har också en brandsektion, Kirjais Frivillaga Brandkår och en sopsektion som har skaffat ett eget Kimppa sopkärl till byn.

På Kirjais har vi en mycket stark vi-anda, gemenskap och en vilja att jobba för det lokala som sammanför såväl ortsbor som sommargäster att utveckla vårt eget paradis på jorden.

Hur vi jobbar?

Vi är övertygade om att man genom talkoanda och gemensamma krafter kan bidra till att utvecka Kirjaisområdet. Vi vill att det här ska vara en bra plats att bo på, ett fint ställe att besöka och något att längta tillbaka till.

Vill du bli medlem i föreningen?

Skriv siffran 10 med bokstäver: